Новые сообщения       Личные сообщения(1)       Профиль       Фракции      
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Syphon Filter файлы / Syphon Filter .FOG and .HOG files
 
  Nuckyyy  

Ранг: R0
Фракция: Пользователи
Сообщений: 4
Награды: 0
Статус: Offline
Hello. I'm trying to translate Syphon Filter 1 to my language. I don't know how to modify the .fog and .hog files. I've search everywhere and found nothing. I saw Russian translate of this game, and I'm wondering that you have some tools to edit this specific files. Please, if you can - help me. Thanks for your time, best regards.

Google translate:

Здравствуйте. Я пытаюсь перевести Syphon Filter 1 на мой язык. Я не знаю, как изменить. Туман и. Свиней файлов. Я поиск везде и ничего не нашли. Я видел русский перевод этой игры, и мне интересно, что у вас есть инструменты для редактирования этого конкретных файлов. Пожалуйста, если вы можете - помогите мне. Спасибо за ваше время, наилучшие пожелания.


Суббота, 06.07.2013, 22:12

 
  syphon-filter  

Ранг: T2
Фракция: I.P.C.A.A
Сообщений: 936
Награды: 5
Статус: Offline
No special tools for editing FOG and HOG. We'll have to do everything manually with HEX editor. first of all you need to know that texts for the missions are in the files of missions archives FOG.
HUD and other texts in the PSX-EXE file (example SCUS_942.40). Fortunately texts uncoded other symbols and matches with tiles texture fonts. The fonts Texture in the form of *.tim file is in the same PSC-EXE. You can see them (tim files) with PSicture.exe and Extract-Inject with HEX editor, edit with TimTool or using Photoshop Plugin.

brief Instructions:
1.Extract Fonts texture from PS-EXE
2.Edit Fonts for your language Words (simly A=A a=Ą use lower case characters to avoid shortages)
3.Return edited texture to PS-EXE
4.Edit texts in mission files (simly A=A Ą=a) using HEX Editor.

minus of such transfer, the lack of character in some cases it is necessary to borrow the numbers or special characters.

to accelerate the substitution of symbols is PSX-GXT Encriptor ver1.0 (but he probably does not support Polish characters alphabet)



Понедельник, 08.07.2013, 17:02

 
  Nuckyyy  

Ранг: R0
Фракция: Пользователи
Сообщений: 4
Награды: 0
Статус: Offline
I uderstand. But how to import back with HeX Editor? How to edit mission texts in fogs?

Понедельник, 08.07.2013, 20:33
Сообщение отредактировал Nuckyyy - Понедельник, 08.07.2013, 21:20  

 
  syphon-filter  

Ранг: T2
Фракция: I.P.C.A.A
Сообщений: 936
Награды: 5
Статус: Offline
Special lesson for you: easy way - "Translit" method.

We will use CDMage for export and import the edited files.
(or using Rebuild Syphon Filter CD)
(CDMage and Photoshop plugin here retexturing characters )

1. open a disk image of the game (*.cue,bin,img) in CDMage and extract PSX-EXE file (ex: SCUS_942.40)
2. open this file in Psicture and looking for texture fonts. (in list it: 21,22,23)

3. open this file in HEX Editor (We will use WinHEX) and search texture files on the basis of 03E301 (Search -> Hex data)

define: Start offset textures files 0x150D40 (1379648 byte)
search next (F3) 22 times and 13 characters retreat ago. Slect Block characters down to empty blocks

and save to new files (Left mouse Button->Edit->Copy Block-> to New file -> Fonts.tim)
4. import texture (*.tim file) in Photoshop using TIM Plugin for Photoshop.
Paint new Font with your characters.


use lower case or special characters If more than 26 letters of the alphabet.
save in *.file with these settings:

5. Return to HEX Editor open edited tim files (if not open before) select Block all characters (Ctrl+A) (Left mouse Button->Edit->Copy Block->usually) or (Ctrl+C).
Replace the texture of the original file. Return to the open file SCUS_942.40 and delete the selected block. Instead, paste the copied (Left mouse Button->Edit->Buffer Data->Paste).
Check that there is no displacement of files that are lower prietom SCUS_942.40 file size should not change (this is important)
6. Save and Return the PSX-EXE file (ex: SCUS_942.40) back to the cd image of the game using CDMage.
7. Edit Texts in \FOG\*.FOG Mission files using Hex Editor (ex: CHOPPER.FOG) and texts in \BIN\*.OVL (CHOPPER.OVL) in line with our new font (Translit)
for search (Find -> Find Text). Edit the text on the original length (in some cases, reduce the fart word) to the separator 00 00 (this is important, otherwise the game will crash).
ex:

8. Return files using CDMage.
9. Check.



Среда, 10.07.2013, 15:32

 
  Nuckyyy  

Ранг: R0
Фракция: Пользователи
Сообщений: 4
Награды: 0
Статус: Offline
Works great. Now my trouble are fonts. Can you give me a screenshot of offsets with other fonts location? This location, what you posted above giving me no changes. If I change anything, and paste in hex editor in the game fonts are still same.

Пятница, 12.07.2013, 16:17
Сообщение отредактировал Nuckyyy - Пятница, 12.07.2013, 16:52  

 
  syphon-filter  

Ранг: T2
Фракция: I.P.C.A.A
Сообщений: 936
Награды: 5
Статус: Offline
Цитата (Nuckyyy)
This location, what you posted above giving me no changes

Цитата (Nuckyyy)
in the game fonts are still same.

this location, this font is used here:

Цитата (syphonfilter)
and looking for texture fonts. (in list it: 21,22,23)

for example (and just for example:), I used the font in list it: 22.
You will also need to edit another 21 and 23.




Воскресенье, 14.07.2013, 00:36

 
  AgentFalkan  

Ранг: O2
Фракция: Проверенные
Сообщений: 169
Награды: 1
Статус: Offline
Nuckyyy, You may also want to translate map annotations (BAR, SUBWAY ENTRANCE), in this case you need to edit the map picture. It is located in the .FOG file.

Воскресенье, 14.07.2013, 21:09

 
  Nuckyyy  

Ранг: R0
Фракция: Пользователи
Сообщений: 4
Награды: 0
Статус: Offline
Thanks for everything :).

Воскресенье, 14.07.2013, 21:49
Сообщение отредактировал Nuckyyy - Вторник, 16.07.2013, 12:37  

 
  FoxHand  

Ранг: T1
Фракция: I.P.C.A
Сообщений: 497
Награды: 3
Статус: Offline
Ребят, а можно удалить из игры радар, полосу жизни и другие HUD элементы? Я пытался с артмани, получилось только в первой части.


Пятница, 09.08.2013, 00:01

 
  Kazooki  

Ранг: R3
Фракция: Проверенные
Сообщений: 52
Награды: 0
Статус: Offline
Да, наверняка можно. Когда баловался с образом был баг с длинной полоской жизни, вероятно можно убрать бар совсем.

Пятница, 09.08.2013, 20:53

 
  syphon-filter  

Ранг: T2
Фракция: I.P.C.A.A
Сообщений: 936
Награды: 5
Статус: Offline
Цитата (FoxHand)
Ребят, а можно удалить из игры радар, полосу жизни и другие HUD элементы?

а зачем? сифон это вам не дедспейс




Пятница, 09.08.2013, 23:49

 
  FoxHand  

Ранг: T1
Фракция: I.P.C.A
Сообщений: 497
Награды: 3
Статус: Offline
Цитата (syphonfilter)
а зачем?

Хочу сделать игрофильм в формате 16 на 9, но в геймплее мешают эти элементы.



Суббота, 10.08.2013, 00:20

 
  syphon-filter  

Ранг: T2
Фракция: I.P.C.A.A
Сообщений: 936
Награды: 5
Статус: Offline
значит для первой части игрофильм ты уже cделал?


Суббота, 10.08.2013, 11:31

 
  FoxHand  

Ранг: T1
Фракция: I.P.C.A
Сообщений: 497
Награды: 3
Статус: Offline
Нет пока что.


Суббота, 10.08.2013, 13:58

 
  AgentFalkan  

Ранг: O2
Фракция: Проверенные
Сообщений: 169
Награды: 1
Статус: Offline
Цитата (FoxHand)

Ребят, а можно удалить из игры радар, полосу жизни и другие HUD элементы?

можно убрать дисплей оружия и надписей с помощью TexMod:



Но придётся использовать видео плагин Next 3D и виртуальный привод с игрой.

TexMod позволяет воровать текстуры и заменять их в игре (режим Logging Mode). Так можно создавать моды:


Ещё надо сохранится (savestate) прежде чем собирать текстуры:

кнопками +, - и Enter.

Если что пиши в личку. cool
Скачать TexMod


Среда, 28.08.2013, 13:25

  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Поиск:
SYPHON FILTER FOREVER - всё о Сайфон Фильтре © 2008-2024
Обратная связь (Feedback - Contact US)